DNA-KUNST

Portræt af din virksomhed, organisation, familie eller...?

Hos brand-ART skræddersyr jeg et kunstværk og målretter det virksomheden, organisationen, familien - eller hvem I end ønsker at kommunikere med.

 

Jeres DNA og kerneværdier serveres i en uformel form for kommunikation og spiller på nye tangenter, når I vil have vigtige budskaber ud internt eller eksternt i virksomheden.

Et billede siger som bekendt mere end tusinde ord, og skaber dialog, følelser, relationer, indsigt og øget bevidsthed om jeres mission og visioner.

Jeg arbejder i et mix af farver, fotos, grafik og collage på lærred og kan i takt med at forretningen udvikler sig over tid tilføje nyt indhold til det dynamiske kunstværk.

Det originale kunstværk kan hænge centralt i jeres foyer eller kantine og være omdrejningspunkt for mange dybe tanker og samtaler blandt ledere, medarbejdere, samarbejdspartnere og kunder.

Har I flere filialer laver jeg gerne print af kunstværket og får det rammet ind. Men billedet kan også kan printes på alt lige fra kaffekopper til gulvtæpper, eller lydisolerende skillevægge.

Jeg producerer en time-lapse-video af tilblivelsesprocessen, og kan skabe en utraditionel profilfilm, der kan supplere den traditionelle markedsføring og være et anderledes opslag på de sociale medier.

Måske er I en ung virksomhed og har ingen fotos eller udklip på print. Og måske er I en gammel virksomhed med mange gamle fotos og udklip fra årenes løb, som I med fordel kan samle i ét stort billede. Som professionel kunstner, tager vi udgangspunkt i det I har, og tænker i farver, symboler, kompositioner og billedkunstneriske virkemidler.

Jeg kan efter ønske inddrage medarbejderne i en samskabende, kreativ proces og bidrage med at implementere jeres mission, vision, strategi, kultur og værdier på utraditionel vis. 

Se mere om SAMSKABENDE WORKSHOP HER

I får:

 
  • Formidling af DNA og ånd i virksomhedens eller hjemmets egne farver, fotos, grafik og collagematerialer​

  • Synliggørelse og forankring af kultur og kerneværdier​

  • Hyldest til grundlægger/medarbejdere/familiemedlem fx i anledning af jubilæum, fødselsdag, generationsskifte, fusion eller nyt domicil​

  • Nytænkende blikfang på sociale medier, messer og markedsføringsmaterialer​

  • Spejlbillede og mulighed for refleksion over fortid, nutid og fremtid

  • Uformelt præsentationsredskab overfor (nye) medarbejdere, samarbejdspartnere og kunder​

  • Nytænkende dialogværktøj, der i hverdagen giver mulighed for smalltalk om mission, vision og strategi​

  • Øget bevidsthed om "den røde tråd" og de værdier, I står på skuldrene af

  • Et fysisk og analogt medie, der giver opmærksomhed over længere tid i modsætning til de konstant skiftende digitale medier

I bidrager med:

I bidrager med:

  • Information om DNA, kultur, mission, vision, strategi og værdier

  • DNA collagematerialer

Proces:

 1. RESEARCH & DESIGN

        3 - 6 uger

  • Indsigt gennem dialog med nøglepersoner   

  • Visuelle observationer i virksomheden eller hjemmet

  • Research på DNA, kultur, mission, vision og strategi og værdier

  • Vurdering af placering, størrelse, format, komposition og farver

  • Fastlæggelse af formål, budskab og indhold

  • Udvælgelse af collagematerialer

  • Indsigt i designmanual og den visuelle identitet

2. PRODUKTION​

        4 - 6 uger

  • Produktion af skitseforslag  

  • Præsentation af skitse med mulighed for tilrettelser                   

  • Forbehandling af lærred, tryk, farver og collagematerialer ud fra endelig skitse

  • Opbygning af baggrund, mellemgrund og forgrund i farver, fotos, grafik og collage

  • Efterbehandling kunstværk med lak og fernis​​​

  • Evt. for-fernisering hos brand-ART med mulighed for smårettelser​

  • brand-ART leverer løbende fotos af skabelsesproces med mulighed for smårettelser.

3. LEVERING

  • Professionel fotograf tager billede til evt. print af kunstværk

  • Kunstværk indrammes efter ønske

  • Produktion af time-lapse-video af hele skabelsesprocessen (4-6 uger)

  • Levering af kunstværk

  • Fernisering eller artist talk

Kunderne siger:

Kopi af Thygesen Juul.jpg

Det har været rart, at Lise fra brand-ART lige fra starten af, arbejdede meget struktureret. 

Hun har været god til at inddrage os og diskutere farver, symboler, indhold osv. samtidig med, at hun under hele processen har sendt os statusbilleder.  

Der har hele tiden været overblik og styr på tingene, og hun har sørget for, at vi fik det output, vi gerne ville have.

                                           - Marie Thygesen, Thygesen Textile Group

ORiisfort12MB.jpg

Man kan spejle sig selv og forstå Riisfort på en helt anden måde end bare gennem produkter. Det er et familiealbum på den gode måde, hvor jeg først og fremmest ser de mange fotos, men man kan også fordybe sig i en hel masse andet. 

Jeg kan godt lide, at vi sætter ansigt på alle de fantastiske medarbejdere, der har været – eller stadig er en del af Riisfort-familien.

- Jan Svendsen, CEO Riisfort

Golfklub Collage xxx.jpg

Vi oplever, at billedet er et positivt samtaleemne blandt klubbens medlemmer, og derved med til at skabe klubbens kultur, miljø og fællesskab. 

Det fortæller alt sammen en stolt historie. Og billedet er en del af vores historiefortælling, som en af de gamle golfklubber i Danmark.

- Mads Faber, Golfmanager Silkeborg-Ry Golfklub

A6615565.jpg

At lægge min egen, min families og virksomhedens historie ind i et billede på den måde, og kunne gå og kigge og blive mindet om det, man har opnået - det synes jeg er fedt!

Billedet giver mig mulighed for at få så mange, gode snakke med folk. Det er i høj grad en døråbner til at få styrket sine relationer.

- Per B Christensen, CEO Per B Cars

A6615572.jpg

Når jeg viser nye medarbejdere, kunder eller leverandører rundt, ender vi altid ved portrættet, for det er lettere at fortælle om firmaet, når man står overfor nogle billeder.

Vi har fået lavet portrættet på et kort, som vi bruger til reception, og når vi giver firmagaver. Vi har også lagt det på de sociale medier i forbindelse med vores jubilæum, så billedet er på den måde en god og lidt anderledes reklame for os.

Det har været sundt for os, at vi skulle finde gamle billeder frem og rydde op i arkiverne. For vi har i løbet af årene gemt en masse ting væk, som vi ikke lige vidste, hvor var blevet af, og det er nu alt sammen blevet en del af brand-ART´s billede. Det vækker en masse gode minder og giver anledning til lige at stoppe op, inden vi hurtigt er på vej videre til i morgen.

- Maj Gjerulff

DSC_0068.jpg

Hele skolen var spændt på at se billedet, og wauh - sikke et skilderi! Billedet hænger et centralt sted på vores skole og er genstand for mange minder, især blandt nuværende og tidligere elever, som kommer i uddannelse igen eller er på efteruddannelse.

Ketty Avbæk Laursen, SOSU Syd

A6619903.jpg

Vi har holdt nogle fantastisk gode møder, og givet os tid til fordybning og den snak der skulle til for at få det hele med. Vores 100-års jubilæumsbog var naturligvis et godt værktøj, men Lise fra brand-ART har været god til at være opsøgende og involvere mange personer i projektet. Vi har kunnet levere en masse gode materialer, og har givet adgang til vores arkiver, så hun kunne få det, som hun havde brug for.

Den første gang jeg så billedet, blev jeg særdeles positivt overrasket. Helt ærligt, havde jeg ikke forventet, at der kunne komme så meget med, men Lise er kommet rigtig godt omkring SIF´s historie gennem 100 år. Ånden i SIF og den kulturarv og værdier, som vi står for, kommer virkelig fint frem.

Erik Isager, hovedformand SIF

"Alle kan se noget genkendeligt i billedet, som er et samlingspunkt og har stor intern værdi. Det her er helt sit eget og meget prof."

Jacob Olsen, CEO

NRE

brand-ART / KONGEremisen Drewsensvej 3 / DK-8600 Silkeborg / Tlf: +45 29 91 88 16 / Email: info@brand-art.dk / CVR 37894486

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn Social Ikon