B2B eller H2H?

Stifteren af Ikea, Ingvar Kemprad var ofte at finde nede ved kassen og ikke på sit fine kontor, men hvorfor? Fordi han ville se hver kundetype i øjnene, forstå deres drømme og føle deres håb. Han ville bruge tid sammen med sine medarbejdere og kunder og mærke, hvad deres hjerter bankede for. Ingvar Kemprad og Ikea formåede at skabe følelsen af mening og fællesskab. Der var ikke tale om et DEM og OS, men et VI. Relationer og empati menneske til menneske, human to human, H2H…

Enhver virksomhed har brug for at skabe denne connection mellem DEM og OS, altså mellem medarbejderne og kunderne. Når medarbejderne føler et VI og dermed stolthed, mening og glæde ved at gå på arbejde, bliver de autentiske ambassadører for virksomheden, og dermed de allerbedste sælgere. Værdierne og menneskene bag virksomheden bliver værd at spejle sig i for kunderne. For i en verden, hvor vi sidder mere og mere bag hver vores skærm og i vigende grad mødes eller er i fysisk kontakt, kan fællesskabet og meningen med livet let gå tabt. Vi har som mennesker brug for relationer og noget -eller nogen at spejle os i.


Men hvordan skabe dette spejlbillede og denne connection?

Virksomhederne bruger masser af markedsføringskroner på at skabe dette ”missing link” i form af reklamer i alle afskygninger. Og nogle af de mest innovative virksomheder har set meningen i at supplere den konventionelle markedsføring med at trykke på alternative markedsføringsknapper: ART-branding. brand-ART synliggør og implementerer virksomheders DNA og værdier i et ”billede, der siger mere end tusinde ord”. Der skabes et autentisk spejlbillede af virksomheden, der i mere end ord sætter ansigt på de mennesker, der arbejder bag skærmen. For der er masser af følelser og empati i farver, fotos, grafik og kunst. Der trykkes på relations-knapperne, og der skabes usynlige bånd mellem mennesker. Human to human. H2H. #riisfort, #branding, #themissinglink, #spejlbillede


1 visning0 kommentarer

"Alle kan se noget genkendeligt i billedet, som er et samlingspunkt og har stor intern værdi. Det her er helt sit eget og meget prof."

Jacob Olsen, CEO

NRE

brand-ART / KONGEremisen Drewsensvej 3 / DK-8600 Silkeborg / Tlf: +45 29 91 88 16 / Email: info@brand-art.dk / CVR 37894486

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn Social Ikon