Kunst som ledelses-redskab


Som leder, har du brug for at motivere medarbejderne til at nå visse mål og har brug for forskellige redskaber til hertil. Du skal engagere deres følelser, og nøglen hertil er ikke facts og abstrakte begreber, men konkrete billeder og symboler, der lagres i både hjerne og hjerte.


Et af ledelsesredskaberne kan være visuel storytelling, som hjælper med at "oversætte" virksomhedens værdier, så medarbejderne kan forstå og efterleve dem.

brand-ART laver visuel storytelling I form af farver, fotos, grafik og collage. Med andre ord skabes et spejlbillede og portræt af virksomheden, som siger mere end tusinde ord.


Et brand-ART kunstværk taler til andre sanser end det talte eller skrevne sprog og viser menneskene, historierne og værdierne bag virksomheden.

Hvis medarbejderen føler, at han kan mærke og stå inde for disse værdier, er der stor sandsynlighed for, at han vil være en loyal medarbejder, og tage medansvar og del af det værdigivende fællesskab.

brand-ART arbejder med forskellige modeller i tilblivelsen af kunstværket, og skræddersyer processen alt efter ønske og behov.

Måske laver brand-ART kunstværket i tæt dialog med en eller to nøglepersoner i virksomheden?

Måske er medarbejderne medskabere af kunstværket på en kreativ personaledag, hvor virksomhedens DNA, mission, vision og værdier bliver bearbejdet både verbalt og visuelt?



#HR #ledelse #strategi #motivation #vision #mission #værdier #DNA

2 visninger0 kommentarer

"Alle kan se noget genkendeligt i billedet, som er et samlingspunkt og har stor intern værdi. Det her er helt sit eget og meget prof."

Jacob Olsen, CEO

NRE

brand-ART / KONGEremisen Drewsensvej 3 / DK-8600 Silkeborg / Tlf: +45 29 91 88 16 / Email: info@brand-art.dk / CVR 37894486

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn Social Ikon