- Jan Svendsen, dir. Riisfort

- et billede siger mere end tusinde ord...

  • Formidling af DNA og ånd i virksomhedens egne farver, fotos, grafik og collagematerialer

  • Synliggørelse og forankring af kultur og kerneværdier

  • Hyldest til grundlægger/medarbejdere, fx i anledning af jubilæum, fødselsdag, generationsskifte, fusion eller nyt domicil

  • Nytænkende blikfang på sociale medier, messer og markedsføringsmaterialer

  • Spejlbillede og mulighed for refleksion over fortid, nutid og fremtid

  • Uformelt præsentationsredskab overfor (nye) medarbejdere, samarbejdspartnere og kunder

  • Nytænkende dialogværktøj, der i hverdagen giver mulighed for smalltalk om mission, vision og strategi

  • Øget bevidsthed om "den røde tråd" og de værdier, I står på skuldrene af

 

  • Meningsfuld kunst, som bygger bro mellem digitale og analoge medier

Proces:

       1. RESEARCH & DESIGN

        3 - 6 uger

  • Skaber indsigt gennem dialog       med nøglepersoner                                  

  • Foretager visuelle observationer i virksomheden

  • Researcher på DNA, kultur, mission, vision og strategi

  • Vurderer placering, størrelse, format, komposition og farver

  • Fastlægger formål, budskab og indhold

  •  Udvælger collagematerialer

      2. PRODUKTION​

        4 - 6 uger

  • Laver skitseforslag                                

  • Præsenterer skitse og laver evt. tilrettelser                                                

  • Forbehandler lærred, tryk, farver og collagematerialer ud fra endelig skitse

  • Opbygger baggrund, mellemgrund og forgrund i farver, fotos, grafik og collage

  • Efterbehandler kunstværk

  • Leverer løbende fotos og information vedr. skabelsessproces, med mulighed for tilrettelser

  • Evt. for-fernisering hos brand-ART

        3. LEVERING

  • Professionel fotograf tager billede til evt. print af kunstværket               

  • Får kunstværket indrammet efter ønske                                                          

  • Laver time-lapse-video af hele skabelsesprocessen                                 

  • Leverer kunstværk

  • Afholder fernisering

Virksomhedsportræt Riisfort

lavet af brand-ART

Virksomhedsportræt Klean

lavet i samskabende proces

Det siger kunderne:

Man kan spejle sig selv og forstå Riisfort på en helt anden måde end bare gennem produkter. Det er et familiealbum på den gode måde, hvor jeg først og fremmest ser de mange fotos, men man kan også fordybe sig i en hel masse andet. 

Jeg kan godt lide, at vi sætter ansigt på alle de fantastiske medarbejdere, der har været – eller stadig er en del af Riisfort-familien.

Det har været rart, at Lise fra brand-ART lige fra starten af, arbejdede meget struktureret.

Hun har været god til at inddrage os og diskutere farver, symboler, indhold osv. samtidig med, at hun under hele processen har sendt os statusbilleder.  Der har hele tiden været overblik og styr på tingene, og hun har sørget for, at vi fik det output, vi gerne ville have.

- Marie Thygesen, Thygesen Textile Group

Vi oplever, at billedet er et positivt samtaleemne blandt klubbens medlemmer, og derved med til at skabe klubbens kultur, miljø og fællesskab. Det fortæller alt sammen en stolt historie. Og billedet er en del af vores historiefortælling, som en af de gamle golfklubber i Danmark.

- Mads Faber, Silkeborg-Ry Golfklub

At lægge min egen, min families og virksomhedens historie ind i et billede på den måde, og kunne gå og kigge og blive mindet om det, man har opnået - det synes jeg er fedt!

Billedet giver mig mulighed for at få så mange, gode snakke med folk. Det er i høj grad en døråbner til at få styrket sine relationer.

- Per B Christensen

Erik Isager, hovedformand SIF fortæller om samarbejdet med brand-ART

- Ketty Avbæk Larsen,

  Social- og sundhedsskolen Aabenraa

Hele skolen var spændt på at se billedet, og wauh - sikke et skilderi! Billedet hænger et centralt sted på vores skole og er genstand for mange minder, især blandt nuværende og tidligere elever, som kommer i uddannelse igen eller er på efteruddannelse.

Når jeg viser nye medarbejdere, kunder eller leverandører rundt, ender vi altid ved portrættet, for det er lettere at fortælle om firmaet, når man står overfor nogle billeder.

Vi har fået lavet portrættet på et kort, som vi bruger til reception, og når vi giver firmagaver. Vi har også lagt det på de sociale medier i forbindelse med vores jubilæum, så billedet er på den måde en god og lidt anderledes reklame for os.

Det har været sundt for os, at vi skulle finde gamle billeder frem og rydde op i arkiverne. For vi har i løbet af årene gemt en masse ting væk, som vi ikke lige vidste, hvor var blevet af, og det er nu alt sammen blevet en del af brand-ART´s billede. Det vækker en masse gode minder og giver anledning til lige at stoppe op, inden vi hurtigt er på vej videre til i morgen.

- Maj Gjerulff

VIRKSOMHEDSPORTRÆT

Forankring af DNA, værdier, kultur og ånd

Formidling af mission og vision

Implementering af strategi

Dialog - og præsentationsværktøj

Blikfang og meningsfuld kunst

Skræddersyet jubilæums/fødselsdagsgave

Hyldest af grundlæggere og medarbejdere

Har I flere filialer laver vi gerne print af kunstværket og får det rammet ind. Men billedet kan også kan printes på alt lige fra kaffekopper til gulvtæpper, eller lydisolerende skillevægge.

Vi producerer en time-lapse-video af tilblivelsesprocessen, og kan skabe en utraditionel profilfilm, der kan supplere den traditionelle markedsføring og være et anderledes opslag på de sociale medier.

Måske er I en ung virksomhed og har ingen fotos eller udklip på print. Og måske er I en gammel virksomhed med mange gamle fotos og udklip fra årenes løb, som I med fordel kan samle i ét stort billede. Som professionel kunstner, tager vi udgangspunkt i det I har, og tænker i farver, symboler, kompositioner og billedkunstneriske virkemidler.

Vi kan efter ønske inddrage medarbejderne i en samskabende, kreativ proces og bidrage med at implementere jeres mission, vision, strategi, kultur og værdier på utraditionel vis. 

Hos brand-ART skræddersyr vi et kunstværk og målretter det medarbejdere, samarbejdspartnere, kunder - eller hvem I nu ønsker at kommunikere med.

 

Jeres DNA og kerneværdier serveres i en uformel form for kommunikation og spiller på nye tangenter, når I vil have vigtige budskaber ud internt eller eksternt i virksomheden.

Et billede siger som bekendt mere end tusinde ord, og skaber dialog, følelser, relationer, indsigt og øget bevidsthed om jeres mission og visioner.

Vi arbejder i et mix af farver, fotos, grafik og collage på lærred og kan i takt med at forretningen udvikler sig over tid tilføje nyt indhold til det dynamiske kunstværk.

Det originale kunstværk kan hænge centralt i jeres foyer eller kantine og være omdrejningspunkt for mange dybe tanker og samtaler blandt ledere, medarbejdere, samarbejdspartnere og kunder.

 

I får:

Se procesvideo her:

Står I også overfor store forandringer eller en skelsættende begivenhed? Sørg for rettidig omhu, og følg med HER:

"Alle kan se noget genkendeligt i billedet, som er et samlingspunkt og har stor intern værdi.

Det her er helt sit eget og meget prof."

Jacob Olsen, CEO

NRE

Per B, Virksomhedsportræt

En visualisering af bilhuset Per B. I den sort/hvide vej fortæller billeder og tekst om vigtige personer, steder og begivenheder gennem tiden. Vejen er omgivet af farverige elementer, der illustrerer produkter og forskellige bilmærker.