WORKSHOP

Kultur -og strategiarbejde i kreative processer med et kunstværk som output

At være kreativ er at lege, og at lege er at lære! 

Når vi leger, kaster vi os ud i nye roller og opdager nye sider af os selv og hinanden. Og når vi bruger synet og vores andre sanser, bearbejdes og forankres komplekse begreber i både hjernen og hjertet.

I skræddersyede værksteder vil vi under kyndig ledelse af brand-ART producere et eksklusivt kunstværk "hands-on".

Vi skal arbejde verbalt og visuelt, samskabende og reflekterende. Alle kan være med i de trygge, strukturerede, men udfordrende øvelser, hvor alle arbejder sammen på den fælles udebane.

 

I får:

  • Kreativ, struktureret proces, hvor medarbejderne ”leger” mission, vision og strategi helt ind under huden

  • Teambuilding med afsæt i virksomhedens DNA

  • Forankring af virksomhedens kultur og ånd

  • Vidensdeling og værdi-implementering i ”hands-on” værksteder

  • Samskabende proces, der afsluttes med fysisk output i form af et brand-ART kunstværk

  • Uformel formidling og synliggørelse af vigtige budskaber

  • Employer branding og blikfang på sociale medier

  • Visuelt pejlemærke og mulighed for refleksion og dialog på tværs af personalegrupper

  • Præsentationsværktøj overfor kunder, samarbejdspartnere eller nye medarbejdere

  • Intern og ekstern branding, der sætter ansigt på virksomheden og værdierne bag

  • Event i form af fælles fernisering som afslutning på strategidagen

  • Meningsfuldt, professionelt kunstværk som fysisk afslutning eller opstart på proces

I bidrager med:

I bidrager med:

  • Information om DNA, kultur, mission, vision, strategi og værdier

  • DNA collagematerialer

  • Lokaler til workshop

Proces:

FØR WORKSHOP

1. Fællesmøde(r) hos kunde

Dialog omkring formål, proces og produkt

Overblik over collagematerialer

2. brand-ART I eget værksted

Research på DNA, mission, vision, strategi og værdier

Forberede kunstværk

Designe kreative, visuelle værksteder

3. brand-ART på workshop-location

Inspicere workshop-location

Indrette workshop-location (dagen før)

UNDER WORKSHOP

4. Medarbejderworkshop

brand-ART intro og gruppeopdeling

Arbejde i kreative, visuelle værksteder á 45 min

og samskabe kunstværk i tre værksteder:

Værksted A

Værksted B

Værksted C

brand-ART færdiggøre kunstværk alene

Medarbejdere lave anden aktivitet

Fernisering og fælles afslutning

brand-ART oprydning

brand-ART tager kunstværk med retur

EFTER WORKSHOP

5. brand-ART lave finish I eget værksted

Smårettelser, lak og fernis

Fotografering af kunstværk til print

Evt. produktion af timelapse-video

Evt. indramning

6. Levering

Evt. levering af kunstværk til kunde

Evt. afsluttende fernisering og tale v/brand-ART

Fælles evaluering

7. Evt. opfølgning

Mulighed for nye lag på billedet over tid

Kunderne siger:

Fantastisk kreativ proces med det fineste output. Fed proces både før og efter. Med udgangspunkt i dagens tema er blandingen af det sociale og kreative godt vinklet, og giver en god måde at arbejde med et lidt tørt emne, som vision, mission osv. tit kan være.

- Medarbejder IntraNote

Vi laver it-løsninger til mennesker. Derfor skal vi sørge for hele tiden at have samtaler kørende med hinanden og kunderne om, hvordan intranet og dokumenthåndtering skaber mest mulig værdi i hverdagen. 

Vi valgte at samarbejde med brand-ART for at skabe nye tanker og idéer på tværs af afdelinger og fagligheder, og det gav rigtig gode resultater. 

Vores fælles billede hænger nu i kantinen på hovedkontoret, og i printversioner på vores kontorer i København og Stockholm. 

På den måde har vi et synligt afsæt for at tale om vores strategi i hverdagen.

Workshoppen var rigtig godt bygget op, da vi fik både værdierne længere ind under huden og blev udfordret kreativt. Kunstværket er virkelig smukt, inspirerende og overraskende!

Der var en masse spændende tiltag, jeg ikke har været med til før, og det færdige kunstværk er en fin expressiv kontrast til det, en byggevirksomhed normalt præges af.

Et godt og professionelt gennemført arrangement.

Medarbejderne, NRE

Lars Heegard, dir. IntraNote

Det var fedt at være kreativ på en struktureret måde og arbejde i værksteder, hvor alle kunne være med. Det var simple, velforberedte opgaver og alle turde derfor give noget.

Vi fik mange diskussioner ud af det og snakket værdierne igennem på en sjov måde. Alle, der deltog på medarbejderdagen forstår indholdet og symbolerne i billedet og workshoppen lever fuldt ud op til, hvad vi havde håbet på.

 

Men outputtet fra de kreative værkstedsøvelser er meget mere end bare billedet. 

Det er vigtigt, at det er noget, vi alle har været med til at lave, for alle kan se noget genkendeligt i billedet, der er et fælles samlingspunkt og giver stor intern værdi. 

 

Jeg troede ikke, vi kunne lave et billede, der var så flot. Det her er helt sit eget og meget prof. Man kan se alle vores byggerier lige fra starten af til nu, og det fortæller noget om den rejse vi har været på, og man er ikke i tvivl om, at vi arbejder med ejendomme og byggeri. 

 

Der er altid vidt forskellig opfattelse af, hvad der er sjovt og hvad der giver mening på en medarbejderdag, og det er sjældent, man kan gøre alle tilfredse. Men alle, lige fra bogholderen til byggemanden har sagt, at de har haft en super god dag og samtidig fået en bedre forståelse af vores værdier.

Jeg har fået helt vildt positiv feed back fra mine medarbejdere. Folk gav udtryk for, at der er nogle følelser i at have skabt billedet sammen, og på den måde var der en kraftig proces i hele dagen.

 

Der var en wow-effekt og enorm energi til den afsluttende fernisering, som jeg ikke havde set komme. Der ligger megen kraft i at have skabt billedet sammen, og at have et færdigt, mega lækkert produkt, inden vi skilles. 

 

Efterbehandlingen og den kvalitet brand-ART leverer, betyder rigtig meget. Det er på mange måder et fedt SoMe medieopslag, der skiller sig ud. Det her kan noget andet!

- Ole Østergaard, dir. Klean

Jakob Olsen, CEO, NRE

- Fra Kleans Instagram

På vores kick-off greb vi i samarbejde med brand-ART penslen i stedet for musen! Glimmer, lim, maling og gode snakke om værdier mellem "klaners" endte i et fyrværkeri af Klean DNA. Se kunstværket lige her.

"Alle kan se noget genkendeligt i billedet, som er et samlingspunkt og har stor intern værdi. Det her er helt sit eget og meget prof."

Jacob Olsen, CEO

NRE

brand-ART / KONGEremisen Drewsensvej 3 / DK-8600 Silkeborg / Tlf: +45 29 91 88 16 / Email: info@brand-art.dk / CVR 37894486

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn Social Ikon