At være kreativ er at lege, og at lege er at lære! 

Når vi leger, kaster vi os ud i nye roller og opdager nye sider af os selv og hinanden.Og når vi bruger synet og vores andre sanser, bearbejdes og forankres komplekse begreber i både hjernen og hjertet.

I skræddersyede værksteder vil vi under kyndig ledelse af brand-ART producere et eksklusivt kunstværk "hands-on".

Vi skal arbejde verbalt og visuelt, samskabende og reflekterende. Alle kan være med i de trygge, strukturerede, men udfordrende øvelser, hvor alle arbejder sammen på den fælles udebane.

  • Kreativ, struktureret proces, hvor medarbejderne ”leger” mission, vision og strategi helt ind under huden

  • Teambuilding med afsæt i virksomhedens DNA

  • Forankring af virksomhedens kultur og ånd

  • Vidensdeling og værdi-implementering i ”hands-on” værksteder

  • Samskabende proces, der afsluttes med fysisk output i form af et brand-ART kunstværk

  • Uformel formidling og synliggørelse af vigtige budskaber

  • Employer branding og blikfang på sociale medier

  • Visuelt pejlemærke og mulighed for refleksion og dialog på tværs af personalegrupper

  • Præsentationsværktøj overfor kunder, samarbejdspartnere eller nye medarbejdere

  • Intern og ekstern branding, der sætter ansigt på virksomheden og værdierne bag

  • Event i form af fælles fernisering som afslutning på strategidagen

  • Meningsfuldt, professionelt kunstværk som fysisk afslutning eller opstart på proces

I bidrager med:

  • Information om DNA, kultur, mission, vision, strategi og værdier

  • DNA collagematerialer

  • Lokaler til workshop

Proces:

FØR

WORKSHOP

1. Fællesmøde(r) hos kunde

Dialog omkring formål, proces og produkt

Overblik over collagematerialer

2. brand-ART I eget værksted

Research på DNA, mission, vision, strategi og værdier

Forberede kunstværk

Designe kreative, visuelle værksteder

3. brand-ART på workshop-location

Inspicere workshop-location

Indrette workshop-location (dagen før)

UNDER

WORKSHOP

4. Medarbejderworkshop

brand-ART intro og gruppeopdeling

Arbejde i kreative, visuelle værksteder á 45 min

og samskabe kunstværk i tre værksteder:

Værksted A

Værksted B

Værksted C

brand-ART færdiggøre kunstværk alene

Medarbejdere lave anden aktivitet

Fernisering og fælles afslutning

brand-ART oprydning

brand-ART tager kunstværk med retur

5. brand-ART lave finish I eget værksted

Smårettelser, lak og fernis

Fotografering af kunstværk til print

Evt. produktion af timelapse-video

Evt. indramning

6. Levering

Evt. levering af kunstværk til kunde

Evt. afsluttende fernisering og tale v/brand-ART

Fælles evaluering

7. Evt. opfølgning

Mulighed for nye lag på billedet over tid

EFTER

WORKSHOP

Kunderne siger:

Fantastisk kreativ proces med det fineste output. Fed proces både før og efter. Med udgangspunkt i dagens tema er blandingen af det sociale og kreative godt vinklet, og giver en god måde at arbejde med et lidt tørt emne, som vision, mission osv. tit kan være.

- Medarbejder IntraNote

Jeg har fået helt vildt positiv feed back fra mine medarbejdere. Folk gav udtryk for, at der er nogle følelser i at have skabt billedet sammen, og på den måde var der en kraftig proces i hele dagen.

 

Der var en wow-effekt og enorm energi til den afsluttende fernisering, som jeg ikke havde set komme. Der ligger megen kraft i at have skabt billedet sammen, og at have et færdigt, mega lækkert produkt, inden vi skilles. 

 

Efterbehandlingen og den kvalitet brand-ART leverer, betyder rigtig meget. Det er på mange måder et fedt SoMe medieopslag, der skiller sig ud. Det her kan noget andet!

På vores kick-off greb vi i samarbejde med brand-ART penslen i stedet for musen! Glimmer, lim, maling og gode snakke om værdier mellem "klaners" endte i et fyrværkeri af Klean DNA. Se kunstværket lige her.

Vi laver it-løsninger til mennesker. Derfor skal vi sørge for hele tiden at have samtaler kørende med hinanden og kunderne om, hvordan intranet og dokumenthåndtering skaber mest mulig værdi i hverdagen. 

Vi valgte at samarbejde med brand-ART for at skabe nye tanker og idéer på tværs af afdelinger og fagligheder, og det gav rigtig gode resultater. 

Vores fælles billede hænger nu i kantinen på hovedkontoret, og i printversioner på vores kontorer i København og Stockholm. 

På den måde har vi et synligt afsæt for at tale om vores strategi i hverdagen.

Lars Heegard, dir. IntraNote

- Fra Kleans Instagram

Workshoppen var rigtig godt bygget op, da vi fik både værdierne længere ind under huden og blev udfordret kreativt. Kunstværket er virkelig smukt, inspirerende og overraskende!

Der var en masse spændende tiltag, jeg ikke har været med til før, og det færdige kunstværk er en fin expressiv kontrast til det, en byggevirksomhed normalt præges af.

Et godt og professionelt gennemført arrangement.

Medarbejderne, NRE

WORKSHOP

Kultur -og strategiarbejde i kreative processer med kunstværk som output

Skal I arbejde med kultur, værdier og strategi?

Skal I planlægge en medarbejderdag, temadag, kick-off, teambuilding?

Savner I et fysisk afsæt på jeres procesaktiviteter?

Se med her:

 

I får:

- Ole Østergaard, dir. Klean

brand-ART ApS

v/ Lise Thinggaard Larsen

  • LinkedIn Social Ikon
  • Facebook
  • Instagram
Tilmeld nyhedsbrev

Fire gange om året deler vi nyeste viden omkring

visuel kommunikation og kreative hr-løsninger.